PERGUNTAS FREQUENTES


Segue uma lista de Perguntas Frequentes sobre o SIL 2015.

Caso sua dúvida não tenha sido esclarecida, entre em contato pelo Fale Conosco.

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  1. I don’t have a ‘CPF/Id’.

Then please just enter the number of your passport.

  1. Quando acontecerão os simpósios?

De 29/09 a 02/10/2015, observar no site a programação.

  1. Existe a figura do debatedor?

Formalmente não. Caso os participantes desejem, podem eleger um dos apresentadores de uma determinada sessão como debatedor, mas isso não figura na ficha de submissão.

  1. Existe a figura do coordenador de simpósio?

O coordenador de simpósio é automaticamente definido como o primeiro autor inscrito nele. Ele é o responsável pela aprovação das comunicações que forem apresentadas.

  1. Devo fazer a inscrição juntamente com a submissão?

Não é necessário. São procedimentos independentes. Somente apresentadores inscritos podem apresentar. É preciso observar os prazos de submissão de trabalhos.

  1. Quando acontecerão os minicursos?

Observar o calendário para cada um deles no site.

  1. Qual o número máximo e mínimo de trabalhos que podem ser apresentados?

O máximo é 2 trabalhos nas modalidades existentes.

  1. Podemos propor temas para Simpósios?

Sim, os temas são definidos pelos próprios proponentes dos simpósios.

  1. Posso fazer alteração numa proposta já enviada?

Não. Você deve enviar uma outra, substitutiva, e indicar a substituição na ficha de submissão. A proposta anterior será cancelada e ficará vigente a proposta substitutiva.

  1. Não consigo fazer log in.

Entrar em contato por e-mail, para que a questão possa ser resolvida.

  1. Qual o valor que devo pagar, já que vou apresentar trabalho?

Favor verificar em Inscrições/Registration.

  1. Enviei minha submissão mas não recebi email confirmando o recebimento.

Não são enviados emails de confirmação de recebimento das propostas enviadas, somente da aprovação ou não, portanto observe em normas o período para informação.

  1. Tentei me logar para verificar se minha proposta tinha sido recebida, mas não consegui.

Todas as submissões aceitas receberão carta de aceite.

  1. Se eu pagar minha inscrição e posteriormente o trabalho não for aceito, haverá devolução do valor?

Você deverá pagar sua inscrição após o recebimento de aprovação de sua proposta. Caso ela não seja aprovada, mas mesmo assim queira participar, deverá fazer sua inscrição e pagá-la na modalidade sem apresentação de trabalho.

  1. Apresentarei um trabalho em co-autoria, mas uma das autoras não estará presente no InPLA. É permitido?

Sim, é permitido, porém a autora ausente não receberá certificado.

  1. Não encontro minha carta de aceite!

Entrar em contato por e-mail.

  1. O que é o Código de Aceite?

É o código que você receberá caso seu trabalho tenha a submissão aprovada. Esse código é enviado por e-mail e vai junto com a carta de aceite.

Here is a list of frequently asked questions about the  6º SIL 2015.

In case your question has not been answered, please go to Contact us and write to us.

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  1. I don’t have a Brazilian Social Security number/Id card number.

Then please just enter your passport number.

  1. When will the symposia take place?

From Sept 29 to Oct 02, 2015. Please check the program on the site.

  1. Will there be debaters?

Not officially. In case the participants are willing to have one, a presenter might take over the role; however, that will not be included in the submission form.

  1. Will there be symposium coordinators?

Symposium coordinators will be automatically defined according to registration; thus, the first one to register for a specific symposium will coordinate it. S/he will be responsible for the approval of communications to be presented.

  1. Should my registration be done along with work submission?

Not necessarily, for they are independent procedures. Only registered candidates can present their work; thus, it is important to observe submission deadlines.

  1. How many works can one present?

The maximum number of works is 2, and that includes all the work modalities.

  1. Is it possible to propose themes to be discussed in the symposia?

Yes, it is. Themes will be defined by symposium proponents.

  1. Is it possible to alter a submitted proposal?

No, it is not. It is necessary that you submit a new proposal to replace the prior one and that you inform the substitution in the submission form. The prior proposal will thus be canceled and the new proposal will be the valid one.

  1. I can’t log in.

Please write us an email message so that your access problem can be solved.

  1. As I am to present my work, how much do I have to pay?

Please refer to the Registration page.

  1. I‘ve submitted my work proposal, but I haven’t received any confirmation message.

No proposal confirmation message is sent. You will receive a message stating whether or not your proposal was accepted, so please check the period in which you’ll receive the message in Formatting standards.

  1. I’ve tried to log in in order to verify whether my proposal had been received, but I couldn’t.

All the accepted proposals will be informed by email.

  1. If I pay the registration fee and my work proposal is not accepted, will there be any refunding?

You should pay for registration only after receiving a message of work proposal approval. In case your work proposal is not approved, but you still want to participate, you should register and pay the fee correspondent to the no work presentation modality.

  1. I will present a joint work, but the other author will not be present. Is that allowed?

Yes, it is, but the absent author will not be granted a certificate.

  1. I can’t find my approval message.

Please write us an email.

  1. What is the Acceptance Code?

It is the code which you will receive if your work proposal is approved. This code is sent by email along with the approval message.